3 octombrie 2011

Elogiul Nebuniei sau lauda prostiei - Erasmus de Rotterdam


O alta carte peste care am dat in biblioteca este aceasta " Elogiul nebuniei" de Erasmus de Rotterdam.
Am de mult timp aceasta carte si intotdeauna mi-a facut placere sa o recitesc. Este destul de amuzanta la prima vedere dar daca incepi sa o analizezi sunt sigura ca ii vei da dreptate in totalitate. Satira este la ea acasa, lupta impotriva ignorantei este "suprema" , a superstitiilor sau a ..daca le pot spune legilor stupide impuse de catre conducerea vremii. Ca si multe alte cartii nici aceasta nu mi-a fost recomandata, sunt o vanatoare de carti si drept urmare nu este zi sa nu fac vreo "descoperire" pe diverse site-uri ale unor edituri si nu numai. La prima vedere te gandesti, ok oare ce fel de carte ar fi putut scrie acest teolog... ei bine, una foarte buna si cu un mare impact (asta daca tii cont de faptul ca operele sale au fost trecute pe lista acelor carti interzise).
Am sa va dau un citat sa va faceti o idee:
"“Prostia vorbeşte:
Spune-se despre mine ce s-o spune (doar ştiu cum este ponegrită ceas de ceas Prostia chiar de către proştii cei mai mari), totuşi numai eu împart bucurie zeilor şi oamenilor.”'

O recomand cu caldura si sper ca si voua sa va placa.

:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu