14 septembrie 2011

Spre far - Virginia Woolf


Nu stiu ce parere aveti voi insa mie Virginia Woolf mi se pare o scriitoare destul de dificila iar cartile ei merita o atentie cu totul aparte. De mult imi doream sa pun mana pe o carte scrisa de ea insa consideram ca nu sunt suficient de matura pentru a incepe o astfel de "calatorie". Intr-o zi m-am gandit ca poate a venit timpul asa ca am inceput sa citesc, destul de increzatoare in "viziunea" mea.
Trebuie sa recunosc ca "Spre far" a fost una dintre cele mai grele carti pe care le-am citit, acesteia lipsindu-i in totalitate firul epic. Consider ca este o carte plina de framantari, durere sufleteasca, neimplinire, locul geniului neinteles care, in niciun caz, nu este printre oamenii din jurul lui si neputinta pictoritei de a vizualiza drama familiei si a o pune pe panza. Sa nu uitam totodata de notiunea impusa de societate, si aici ne aducem aminte de Lily Briscoe care in viziunea celorlalti ajunsese o fata batrana, doar pentru simplu fapt ca nu considera maritisul ca fiind pentru ea. Trecerea timpului se face intr-un mod cu totul diferit fata de ceea ce am citit pana acum, singurele zile mentionate si asupra carora se lasa amprenta este prima in care observam toate detaliile si relatia intre barbat si femeie si dupa 10 ani, ultima zi, in care are loc calatoria spre far. Familia traieste o drama, care dupa parerea mea este cea mai dureroasa, si anume pierderea unor membrii ai acesteia. Revenind asupra relatiei dintre barbat si femeie, nu inteleg cum se putea face aceasta mare diferenta intr-o casnicie, femeia este oarecum obligata sa suporte toanele barbatului sau, sa fie supusa si in acelasi timp sa intretina totul,sa ii arate in permanenta sotului dovezi de iubire, sa il sustina chiar daca acesta o considera, sa zicem "mai putin inteligenta decat el", si poate ca pentru el ea era pur si simplu un om obisnuit cu o frumusete neobisnuita, umila si tacuta.Din pacate, ca si concluzie, nu pot spune ca recomand cuiva aceasta carte decat daca tine neaparat sa citeasca ceva cu tente depresive si dezolante ... iar pe langa asta trebuie sa ai rabdare de fier ca sa ajungi la final. :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu